Van 7 tot en met 9 oktober vindt de jaarlijkse horecavakbeurs BBB Maastricht weer plaats. Een event dat steeds internationaler en kwalitatief sterker wordt, zegt beursmanager Silvie Slachter. En daar sluit de koppeling met de Michelinuitreiking perfect bij aan. Wil jij hier bij zijn? Vraag dan nu gratis tickets aan!
Momenteel draait er een internationale campagne voor de horecavakbeurs BBB Maastricht aan de hand van een videoreeks met topchef Hans van Wolde (Brut172**, Reijmerstok). De flamboyante chef en ondernemer geeft, met een knipoog, zijn mening over de belangrijkste thema’s die op de beurs te vinden zijn: netwerken, trends, fine dining, ondernemen anno 2024 en de kracht van grensoverschrijdend ondernemen (Nederland en België).
“Hans is Hans”, zegt beursmanager Silvie Slachter. “You love him or hate him. Hij is de ambassadeur en het uithangbord van de BBB en de regio. Het zijn leuke interactieve video’s waarin we duidelijk maken waar de beurs voor staat. Hans is maandag 7 oktober uiteraard aanwezig bij de Michelinuitreiking. Hij is ’s avonds ook een van de chefs die kookt op het Michelingala.”
*De tekst loopt door onder het grijze kader.
Met de Michelinuitreiking (zie kader) is gelijk de grootste trekpleister van de beurs genoemd. De uitreiking sluit mooi aan bij het concept Folie Culinaire, zegt Slachter. Sinds haar aantreden, vier jaar geleden, is deze fine dining-hotspot voor midden- en hoogsegment flink gegroeid, tot meer dan de helft van de hal.
“Ook richten we ons meer op de Belgen”, zegt de beursmanager. “20% van de bezoekers is nu Belg."We zitten op vijf minuten fietsen van de grens, het is raar dat er zo weinig gebruik wordt gemaakt van elkaars kennis en kunde. Ons doel is de kwaliteit van de beurs en van alle bezoekers omhoog te halen, zodat iedere horecamedewerker bij ons kan vinden wat-ie zoekt.”