Els Herrijgers en Koen Funk runnen beide succesvolle zaken: een frituur in Sint-Lenaarts en een biercafé-grill in Middelburg. Wat zijn de favoriete snacks van hun gasten, hoe verloopt het terrasseizoen en wat zijn hun top tips voor meer omzet?
Om gasten langer te laten blijven bij mooi weer, plaatste Herrijgers een speeltoestel naast het terras. "Een echte tip als je de ruimte hebt. Families blijven langer zitten, kinderen spelen en ouders genieten. Ze bestellen vaak snacks en drankjes aan de toonbank. We geven een elektronisch oproepsysteem mee, zodat ze zelf hun bestelling ophalen wanneer die klaar is. Werkt perfect!". Funk heeft bediening op zijn terras en zijn bitterballen van De Bourgondiër zijn het hele jaar door favoriet.
"Logisch, want ze zijn de beste: de smaak, textuur van de vulling, het knapperige korstje en de grootte kloppen gewoon." Zijn bitterballen wonnen twaalf jaar geleden de officieuze prijs voor beste bitterballen van de stad. "Een Belgische vereniging beoordeelt jaarlijks de bitterballen van verschillende steden op kwaliteit, prijs/kwaliteit, opmaak en frituurvet. Toen ze Middelburg bezochten, wonnen wij de eerste prijs. Sindsdien staan ze op de kaart als 'de lekkerste bitterballen sinds 2012', wat altijd gasten aantrekt."
Bij ’t Keteltje zijn de Sito® Gold, frikandel, viandel® en kipfingers van Mora® en kippets van Ad van Geloven erg populair. Om haar snackomzet te verhogen, maakt Herrijgers gebruik van reclame-uitingen van Van Geloven: “Op de toonbank of via displays vragen we aandacht voor nieuwe snacks. Dat werkt echt. We verkopen ook veel drankjes en ijsjes, wat altijd lekker is naast de snacks en frietjes.”
*De tekst gaat verder onder de afbeelding.