Pesca kiest voor schermen voor social safety

Pesca kiest voor schermen voor social safety

Sven Sallaerts, mede-oprichter van Younique Concepts en bedenker van het Pesca-concept, en The Social Screen hebben samen onderzocht hoe plexiglasschermen zouden kunnen bijdragen aan het ‘runnen’ van een restaurant in Corona-tijden.

Pesca, Theatre of Fish, het met de Entree Award ‘Best Hospitality Concept’ bekroonde restaurant aan de Rozengracht in Amsterdam, vond in deze uitdagende tijden snel een oplossing om de gasten weer een veilig gevoel te geven. De oplossing kwam van het op-maat-maken van standaard schermen uit het aanbod van The Social Screen. Om de lange tafels flexibel op te delen werd de D-Screen tafelklem met een zware magneetverbinding uitgevoerd zodat de schermen eenvoudig heen en weer geschoven kunnen worden, en de losse ronde tafels worden gescheiden door elegante S-Screens.

Brainstormen over nieuwe normaal

Sallaerts: “Eind april werd ik door The Social Screen benaderd met de vraag of ik wat tijd kon inruimen om te brainstormen over ‘hoe plexiglas schermen zouden kunnen bijdragen aan de exploitatie van horecazaken in de 1,5m samenleving’. Vanuit de gedachte ‘regeren is vooruitzien’ stemde ik graag toe. Binnen no-time bleek dat dit jonge bedrijf ver ging in het meedenken. Voor elk ‘probleem’, een oplossing. Input van onze zijde werd direct vertaald naar productaanpassingen. Het resultaat; een restaurant waar klantveiligheid voorop staat voorzien van fraai gedetailleerde schermen die opgaan in het decor. Nu maar wachten op formele toestemming voor het gebruik van schermen. Dan gaat ‘regeren is vooruitzien’ echt op!”

Bij het nadenken over de tijd na de sluiting van de horeca en het gebruik van schermen was een aantal uitgangspunten belangrijk:
De schermen moesten bovenal ‘fysieke barrières’ opwerpen tussen, niet bij elkaar horende, groepen mensen - social safety.
De schermen moesten zorgen voor een ambiance waarin klanten zich ‘gerustgesteld/op hun gemak’ zouden voelen - social comfort.
De schermen moesten ‘opgaan in het interieur’ en een bepaalde kwaliteit uitstralen. ‘Niemand kiest voor schermen maar als dat dan toch verstandig is, dan moeten ze wel mooi zijn’.
De horeca-branche is door het Corona-virus buitengewoon hard geraakt, dus de schermen moesten nadrukkelijk langs de prijs/kwaliteit meetlat worden gelegd.

‘Op-Maat-Gemaakt’

Nu de ‘spelregels’ vastlagen, leverde een rondje door de zaak de volgende uitdagingen op:
Hoe scheiden we personeel van de klant bij de diverse uitgifte-balies?
Hoe kunnen we lange tafels flexibel ‘opdelen’ zodat er meerdere groepen, van wisselde groepsgroottes, aan de tafels kunnen plaatsnemen?
Hoe kunnen losse tafels van schermen worden voorzien zonder de mogelijkheid tafels snel aaneen te koppelen te verliezen?
Hoe scheiden we klant van personeel bij de ronde receptie/betaalbalie?
Welke verplaatsbare schermen kunnen we tussen losse ronde tafels plaatsen?
Voor een aantal ‘problemen’ kwam de oplossing door het op-maat-maken van standaard schermen uit het aanbod van The Social Screen. Om de lange tafels flexibel op te delen werd de D-Screen tafelklem met een zware magneetverbinding uitgevoerd zodat de schermen eenvoudig heen en weer geschoven kunnen worden, en de losse ronde tafels worden gescheiden door elegante S-Screens.

R-Screen: team play in optima forma

De grootste uitdaging was het vinden van een juiste oplossing voor de hoge losse vierkante tafels die Pesca naar believen los of in serie wil zetten.  Bij The Social Screen lag er al een concept op de tekentafel en met de inbreng van de horeca-experts leidde dit tot de R-Screen (R van Restaurant). Het resultaat; een scherm wat middels een ophangbeugel aan de zijkant van een tafel wordt bevestigd. Wat vervolgens naar behoefte ‘uit te schuiven’ is om meer armruimte te creëren en wat in een handomdraai weg te nemen, of te plaatsen is bij het herindelen van de ruimte. Timme de Hoog, general manager Pesca: “Samen met Sven, ging ik eind april met The Social Screen om tafel. Al gauw waren we ervan overtuigd dat we met The Social Screen een partner gevonden hadden die vooral wilde weten wat wij nodig hadden voor ons restaurant. Mooi ontworpen producten die goed voor ons zouden werken en waar we vanop aan konden dat ze op tijd geleverd zouden worden. De communicatie met The Social Screen was gewoon top!”

Receptie als visitekaartje

Een mooie, ronde receptiebalie lacht je bij binnenkomst tegemoet! Het juiste scherm voor deze toepassing bleek een stukje maatwerk. Na zorgvuldig inmeten werd een gebogen scherm met Pesca Logo en rondzwemmende ‘Pesca vissen’ geproduceerd. Opgehangen aan fraaie RVS-componenten. Een visitekaartje voor Pesca en een brevet van vermogen van The Social Screen. Meer weten over The Social Screen? Bezoek de website.

 

Tags: 
Artikel delen