Van nieuwe gasten aantrekken tot het versterken van je merk: sociale media spelen een steeds grotere rol in het succes van horecazaken en hun terras. Maar hoe zet je het effectief in? Nick van Teeffelen en José Rodenburg delen tips en inzichten. “Na een post van een cocktailboom zien we de reserveringen direct binnenstromen.”
Tekst: Madelief de Weerd
Foto's: Alex Pander, Lars Verkroost
Een close-up van een mooi gerecht of cocktail, een sfeervolle video waarin je terras in het avondlicht schittert, of een TikTok waarin een gast een bijzondere cocktail proeft. Wil je zichtbaar blijven in de concurrerende horecamarkt dan is het inzetten van sociale media zoals Instagram, Facebook en TikTok essentieel, zegt Nick van Teeffelen, eigenaar van Horeca Marketing Academy.
Hij verzorgt onder meer marketingstrategieën voor horecazaken. “Zie het als het digitale visitekaartje voor je zaak en terras. Met mooie foto’s, aantrekkelijke video’s en creatieve content val je op én trek je gasten aan.”