De volgende stap
De biermaker startte ooit in de ‘Jopenkerk’ in Haarlem. Hoewel dit altijd het kloppende hart zal blijven, wil het bedrijf nu een volgende stap zetten. Als aanvoerder van de Nederlandse craft brouwers, heeft Jopen zich ten doel gesteld ‘craft culture’ aan te jagen en mensen te inspireren om zich open te stellen voor nieuwe ervaringen. De tien nieuwe locaties geven letterlijk een nieuwe dimensie aan deze missie.
Het concept
Het nieuwe horecaconcept weerspiegelt Jopen’s nieuwsgierige DNA en voorliefde voor uitgesproken smaak: naast talloze bieren (ook van lokale en internationale spelers), is er volop ruimte voor vertier, eten, dansen, kunst en optredens. De gelegenheden worden ruim opgezet en krijgen vernieuwende elementen, waar beleving en het ontdekken van nieuwe smaken centraal staan. Alle locaties krijgen hetzelfde basisconcept, maar hebben daarnaast ook een eigen, lokaal gezicht. Zo zal er eten uit de buurt op het menu staan en worden lokale artiesten geboekt.
'De persoonlijke ervaring die hoort bij craft bier'
Na een eerste verkennende periode gaan Jopen en TBMarkus samen deze ambitie realiseren. Lydian Zoetman, commercieel directeur van Jopen: “Voor Jopen is geen idee, smaak, ingrediënt of brouwmethode te gek. We hebben een bier voor iedereen, of je nou op zoek bent naar een verrassend pils of juist de meest gefreakte smaak. Onze nieuwe locaties zullen daarom volledig gericht worden op de persoonlijke ervaring die hoort bij craft bier. We willen plekken creëren waar mensen een kant van zichzelf ontdekken die ze nog niet kenden.”
Boudewijn Siliakus, TBMarkus: “Horeca draait om mensen gelukkig maken. Dit nieuwe concept heeft alles in zich om precies dat te doen, met goed eten, nieuwe ervaringen en natuurlijk het lekkerste bier. We kijken er enorm naar uit om deze plekken de komende jaren in heel Nederland op te zetten."