

Michiel en Sanne Huisman groeien met Teds All Day Brunch naar 15 locaties
Om 10.00 uur een Philly cheese steak bestellen, of om 17.00 uur een breakfast burrito met gepocheerde eieren? Dat kan bij Teds All Day Brunch, waar elk gerecht de hele dag verkrijgbaar is. Een succes-formule: eigenaren Sanne (42) en Michiel Huisman (43) openen binnenkort hun vijftiende locatie. Hoe ‘een leuk restaurantje’ in tien jaar uitgroeide tot landelijke keten. “Soms besef ik nog steeds niet wat we hebben opgebouwd.”
Tekst: Iris Kranenburg
Foto's: o.a. Samuel van Leeuwen
Helemaal klaar was Sanne Huisman op een gegeven moment met de vaste horeca-tijden: “Als ik later in de middag zin had in een eitje, was er geen restaurant die dat nog serveerde. Of als ik ’s ochtends wilde snacken, moest ik twee uur wachten tot de frituur eens aan ging.”
In andere grote steden is de horeca volgens Sanne niet zo strikt met die tijden. “In New York, Melbourne en Kaapstad kun je op veel plekken gewoon alles bestellen op ieder moment van de dag. Teleurstellend dat dat niet bij ons kon.”
Guilty pleasures
In dat gat sprongen Sanne en Michiel Huisman. Tien jaar geleden openden ze in de Bosboom Toussaintstraat in Amsterdam het toegankelijke restaurant Teds All Day Brunch, met een kaart die de hele dag en zeven dagen per week verkrijgbaar is.
Van eiergerechten met namen als breakfast burrito, triple omega en Turkish eggs (‘sommige locaties moeten wel tweehonderd eieren per dag pocheren’) tot allerlei french toast-varianten en gerechten als steak frites, smash burger en lobster mac ‘n cheese. “Mensen komen voor de guilty pleasures”, zegt Sanne. Dan snel er achteraan: “Maar we hebben ook gezonde dingen hoor.”
*De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Vijftiende locatie
Inmiddels staat de teller op veertien locaties, de vijftiende opent binnenkort (op 1 juli 2025) in Tilburg. Aan de formule is in die tien jaar weinig veranderd, wél professionaliseerden de twee ondernemers stapsgewijs hun organisatie aan alle kanten.
Michiel: “Tijdens de eerste fase openden we vier locaties. We begonnen in Amsterdam en gingen toen naar Utrecht, Den Haag en Haarlem. Die in Amsterdam liep al vanaf dag één goed, dus we gingen er automatisch vanuit dat dat ook zou gebeuren op andere plekken. Gewoon copy-paste, dachten we.”
Klassieke beginnersfout
Een klassieke beginnersfout van ondernemerschap, noemt Michiel dat nu. “Groei lijkt vanzelfsprekend, maar is heel moeilijk. We hadden nog geen duidelijke signatuur en onze backoffice was niet gericht op groei. We deden veel zelf en hadden geen directie, het was allemaal heel versnipperd. Toen Sanne zwanger werd en minder ging werken, merkten we dat helemaal.”
Als de twee wilden doorgroeien moesten ze dus werken aan een strakkere organisatie en aan het DNA: waar staat Teds All Day Brunch voor?
*De tekst gaat verder onder de afbeeldingen van Teds in Amsterdam (Jordaan en Bosboom Toussaintstraat)


'Beter voor het huwelijk'
Dat werd fase twee. Om dat voor elkaar te krijgen kwam er een duidelijkere taakverdeling tussen Sanne en Michiel: hij de organisatie, zij het concept. Sanne, lachend: “Het was ook beter voor ons huwelijk als we minder zouden gaan samenwerken.”
Michiel over zijn rol: “Terwijl er locaties bijkwamen, kreeg ook elke vestiging een locatie-manager. Later werden er tevens overkoepelende regiomanagers aangesteld en kwamen er een F&B-manager en operationeel manager.”
Sanne werkte ondertussen aan een eenduidig concept: “Teds moet het omfietsen waard zijn, dat is het idee. Hier moet het elke dag voelen als weekend. Door onze kaart, maar ook door de sfeer die best wat luider en rommeliger mag zijn. We spreken daarmee vooral een doelgroep aan tussen de 20 en 45 jaar.”
Volgend doel: tien miljoen euro omzet
Met deze professionaliseringsslag was het duo na de zevende locatie klaar voor een concreet doel: twaalf vestigingen met een omzet van tien miljoen euro per jaar. Dat werd vorig jaar bereikt (alle panden worden gehuurd).
Om te beoordelen of het bedrijf op koers ligt, houdt Michiel zich dagelijks met de omzetten bezig. “Elke maandagochtend ontvangen de locatie-managers rapportages. Als die afwijken van de forecast, kijken we of het serviceplan goed wordt gevolgd of moet worden aangepast.”
*De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Gemiddelde besteding
Over dat serviceplan zegt hij: “Wij hebben een ideaal verblijf met bijpassende besteding uitgedacht. Die ligt nu tussen de 20 en 25 euro, dat is voor ons belangrijker dan een specifieke marge op enkel product.”
De ondernemer werkt toe naar een gemiddelde besteding van 25 euro door nog beter te kijken naar de juiste combinatie van het aanbod. “Prijzen verhogen doen we niet, want onze strategie is gebouwd rondom een laag bestedingspatroon en hoge volumes. Ik heb liever dat iemand twee cappuccino’s bestelt dan één duurdere cappuccino.”
Mede-eigenaars
Om dat allemaal te realiseren is een betrokken team essentieel, zegt Michiel. “Daarom bieden we sinds vorig jaar sommige werknemers de kans om voor 15 tot 30% mede-eigenaar te worden. We hebben deze constructie tot nu toe rond met twee collega’s.”
Daarnaast is gestart met een bonusstructuur. “Collega’s met een leidinggevende functie die vijf jaar of langer in dienst zijn, krijgen als de KPI’s zijn gehaald een bonus in certificaten of in geld, zoals een extra maandsalaris.”
*De tekst gaat verder onder de afbeeldingen van. Teds Botanique in Breda.


Volgende stap: twintig locaties
Nu de organisatie helemaal staat, zijn Sanne en Michiel klaar voor de volgende stap: twintig locaties. “Maar we willen niet groeien om het groeien, het moet wel in onze strategie passen”, benadrukken ze.
Arnhem en Nijmegen noemen ze interessante steden, maar ook meerdere locaties erbij in Amsterdam. “We kiezen bewust voor steden, omdat we daar personeel kunnen vinden. Mede vanwege het personeelstekort sloten we vorig jaar onze locatie in Maarssen.”
Meestal werken de twee met een crowdfundings-actie. Ongeveer 50% van de financiering komt via crowdfunding en onze groothandel. De overige 50% wordt gefinancierd vanuit de resultaten van de groep.
*De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Samenwerken met hotels
En de toekomst? Het ondernemersduo wil graag meer samenwerken binnen de hotellerie. Sanne: “Wij zitten al in het pand bij Hotel Botanique in Breda en verzorgen het ontbijt van het nieuwe hotel The Saints in Den Bosch. De mise-en-place van die laatste gebeurt in ons restaurant, iets verderop, en we serveren het uit in de ontbijtruimte.”
De wil om te groeien zit er goed in bij Sanne en Michiel, hoewel dat nooit het doel was. “We wilden gewoon een leuk zaakje samen”, zegt Sanne. “Maar het ondernemerschap is zó leuk. Geen dag is hetzelfde en ik heb creatieve vrijheid. Soms besef ik nog steeds niet wat we hebben opgebouwd. Ja, daar ben ik wel trots op.”
Locaties
- Amsterdam (2x)
- Breda
- Den Bosch
- Den Haag
- Eindhoven (2x)
- Haarlem
- Leiden
- Muiden
- Rotterdam (2x)
- Tilburg
- Utrecht (2x)
Over de ondernemers
Sanne Huisman
Bij Ted’s All Day Brunch is Sanne verantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met het concept, van creatieve invulling tot het ontwerp van een nieuwe locatie. Hiervoor werkte ze als marketing manager bij Disaronno, en eerder werkte ze op de vloer bij horecazaken zoals George en Vesper in Amsterdam. “Ted’s is vernoemd naar mijn eerste hond Ted."
Michiel Huisman
De operatie en financiële kant van Ted’s All Day Brunch ligt in handen van Michiel. Hij is een van de oprichters van reserveringsplatform Couverts, dat later werd overgenomen, en heeft nog diverse tech-bedrijven. Ook is hij actief als investeerder.
.jpg)
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen