Innovatie

Jury valt unaniem voor bar Blue Collar Hotel

De bar van het Blue Collar Hotel in Eindhoven is door de deskundige jury van Entree unaniem verkozen tot Mooiste Bar van Nederland 2015. Werelds aan het Strand uit Ouddorp en Hertog Jan Proeverij uit Arcen wonnen respectievelijk de publieksprijs voor Mooiste Bar en Mooiste Klassieke Bar van Nederland 2015.

Blue Collar Hotel in Eindhoven is een erg duidelijke nummer 1, daar waren de juryleden het snel over eens. De hotelbar is gemaakt van unieke materialen zoals hout en zink, en heeft mooie, handbeschilderde biertanks met led-tapzuilen die van boven naar beneden lopen. Ook wordt gebruikgemaakt van kunstenaars en zorgvuldig uitgekozen (reclame-)items. Dat in combinatie met het hotelconcept en de historie van de locatie, maakt hem stoer, uitdagend en 100 procent afgestemd op het type horecabedrijf. Het industriële concept is gelukt zonder koud of kil aan te doen. Je blijft hier wel even kijken, vindt de jury. Een prachtige eyecatcher met respect voor het verleden en afgestemd op de toekomst. De bar is verder goed gepositioneerd en functioneel, zowel tijdens lunch als ‘s avonds. Ook tijdens grote drukte wordt hij goed schoon gehouden en is de routing erg praktisch. Ruimschootse kwaliteit van de verlichting, ook. De bar zorgt voor mooie, soepele interactie tussen de diverse soorten gasten van het hotel. De backbar ten slotte is van studentikoze eenvoud: met goede oplossingen en functioneel. Eindoordeel? Uitstekend!

'Biertje pakken'
Eigenaar Bart van den Dijssel snapt wel dat de bar van zijn Blue Collar Hotel gewonnen heeft. "Deze bar is anders dan anders dankzij de mooie biertanks en andere elementen. Dat we deze prijs winnen vind ik te gek! Ik zou tegen iedereen willen zeggen: kom hier eens een biertje pakken!"

18.000 stemmen
De tweede plaats bij de juryprijs was voor The Harbour Club Kitchen, de derde plaats voor Nacional. Voor de 2 publieksprijzen werden ruim 18.000 stemmen uitgebracht op EntreeMagazine.nl. Publieksprijswinnaar Werelds aan het Strand versloeg de rest uiteindelijk met 3.713 stemmen, MaMa Kelly in Den Haag (2.174) en Nhow in Rotterdam (1.692). De Mooiste Klassieke Bar van Nederland liet met 2.196 stemmen De Gekroonde Suikerbiet in Zierikzee (1.768) en Seymour in Haarlem (1.110) achter zich. Nog even nagenieten? Kijk dan op EntreeMagazine.nl/MooisteBar of zoek op sociale media met #MooisteBar. De derde editie van de Mooiste Bar van Nederland bracht een recordaantal stemmen op – ruim 18.000 - én liet de jury Nederland weer doorkruisen. Nieuw dit jaar was daarnaast de publieksprijs Mooiste Klassieke Bar. De Afgevaardigden van 9 bars uit heel Nederland verzamelden zich vandaag vol spanning op Gastvrij Rotterdam. Uiteraard betraden alle finalisten het podium, waar Entree-hoofdredacteur Maarten Wessels de spanning verder opvoerde en deze natuurlijk weer doorbrak door de winnaars bekend te maken: Blue Collar Hotel in Eindhoven (juryprijs), Werelds aan het Strand in Ouddorp (publieksprijs) en Hertog Jan Proeverij in Arcen (publieksprijs Mooiste Klassieke Bar). De teams van de 3 bars mochten de volgende prijzen in ontvangst nemen: een oorkonde, beker, bezoek aan/overnachting bij de Warsteiner-brouwerij in Duitsland en een Lavazza-koffiemachine.

De vakjury
* Marcel Beekman, directeur Warsteiner Benelux
* Tom Rietveld, directeur HTC Concepts
* Vincent Ronnes, De Douairière in Boxmeer (publieksprijs 2014)
* Ronald van Rooij, designer Meubel & Interieur Utrecht
* Hilde van der Stoel, salesmanager Lavazza
* Maarten Wessels, hoofdredacteur Entree

De wedstrijd Mooiste Bar van Nederland 2015 wordt gesponsord door:

Tags: