Innovatie

Werelds aan het Strand wint publieksprijs

De bar van Werelds aan het Strand in Ouddorp is door het publiek verkozen tot Mooiste Bar van Nederland 2015. Van de 18000 stemmen die in totaal werden uitgebracht op de 3 wedstrijden, kreeg Werelds aan het strand  er 3713. Mama Kelly in Den Haag en Nhow Rotterdam volgden met respectievelijk 2174 en 1692 stemmen. Het Blue Collar Hotel in Eindhoven won de juryprijs en de Hertog Jan Proeverij in Arcen ging er vandoor met de publieksprijs Mooiste Klassieke Bar van Nederland.

Het interieur van Werelds aan het Strand, waaronder de imposante bar, is in samenwerking met de eigenaren ontworpen door SoU, Art2Go en RoosRos Architecten. Het uitgangspunt was een stoer, warm, sfeervol en industrieel interieur. Eyecatchers zijn de 6 koperkleurige 100-literbiertanks die boven de betonnen bar hangen. Uiteraard was (ook) Werelds aan het Strand actief bezig met stemmen werven in de afgelopen maanden. In de zaak, op de eigen website en op sociale media werden volop oproepen geplaatst. Onder de stemmers verlootte de horecazaak meerdere luxe tapasplanken, een slimme actie van eigenaar Michel Schreuders die het naar eigen zeggen een hele eer vindt dat zijn bar, pas sinds juni open, nu al een prijs te pakken heeft. "We hebben er niemand voor hoeven omkopen," grapt hij terwijl hij de prijs in ontvangst neemt. "Dit is echt waanzinnig. Maar je komt bij Werelds aan het Strand wel écht ergens binnen, durf ik te zeggen. Vet cool!"

Prijzen
De prijzen werden uitgereikt op de tweede dag van vakbeurs Gastvrij Rotterdam, waar alle finalisten om beurten op het podium werden uitgenodigd door Entree-hoofdredacteur Maarten Wessels. ). De teams van de 3 bars mochten de volgende prijzen in ontvangst nemen: oorkonde, beker, bezoek aan/overnachting bij de Warsteiner-brouwerij in Duitsland en een Lavazza-koffiemachine.

De vakjury
* Marcel Beekman, directeur Warsteiner Benelux
* Tom Rietveld, directeur HTC Concepts
* Vincent Ronnes, De Douairière in Boxmeer (publieksprijs 2014)
* Ronald van Rooij, designer Meubel & Interieur Utrecht
* Hilde van der Stoel, salesmanager Lavazza
* Maarten Wessels, hoofdredacteur Entree

De wedstrijd Mooiste Bar van Nederland 2015 wordt gesponsord door:

 

Tags: