the gyros club samenwerking coca-cola
Branchenieuws
Foto Pim Ras
Advertorial
Foto Pim Ras

Samenwerking The Gyros Club en Coca-Cola

Het catchy interieur en de tasty Mediterraans-Aziatisch gerechten maken van The Gyros Club in hartje Den Haag een ware hotspot. De cocktails, geïnspireerd op smaken van over de hele wereld, van mixologist Dimitri Mourtzakis maken de beleving helemaal af. Hij gebruikt voor zijn creaties graag de Coca-Cola Signature Mixers en mixers zoals Royal Bliss.

The Gyros Club Den Haag

Den Haag heeft er met The Gyros Club, te vinden aan de Grote Markt, een echte all day-hotspot bij. Wie er binnenkomt kan niet om het groene velvet-meubilair en de opvallende cocktailbar heen. Een totaal andere look en feel heeft de eerste etage: die staat in het teken van roze, roze en…roze! Knallende neon-letters met de tekst ‘Fuck social media, I am dope in real life’ sieren de muur. Daarmee is één ding zeker: The Gyros Club is Instagrammable!

Sexy gyros

the gyros club sexy gyros

Op de kaart vinden gasten, uiteraard, gyros. De Griekse eigenaar Pascali Topaloudis, vol enthousiasme: “Maar deze bieden we wél op onze eigen manier aan. Zo stellen gasten hun eigen pita gyros samen en hebben we zelfs een eigen vegan variant. Wij willen gyros sexy maken!” Maar niet alleen deze en andere Griekse signatures staan op de kaart.

Topaloudis: “Met allerlei streetfood-gerechten, zoals chicken dumplings en crispy feta, geven wij gasten een wereldse smaakbeleving. Wij willen iedereen verrassen.” Dat is ook wat mixologist Dimitri Mourtzakis, tevens Grieks, doet met zijn cocktails. “Ik ontwikkel een cocktail als een gerecht, met de perfecte balans tussen zoet, zuur, zout, bitter en umami.

De mixers die ik gebruik zijn daarvoor essentieel.” Als voorbeeld noemt Mourtzakis de populaire Totem Cirque du Soleil met witte rum, kokos, vanillelikeur, wortelsap, chai-kruiden en de mixer Royal Bliss Bohemian Berry Sensation . “De rode bessen in de Bohemian Berry Sensation zorgen voor een onverwachte smaaksensatie. Een smaak geven aan een mixer is ontzettend moeilijk, maar het is Coca-Cola hier erg goed gelukt.” Ook Mourtzakis’ cocktail met de fruitige en nootachtige Smoked Bulleit Rye Whisky en bloemige, frisse en zure Coca-Cola Signature Mixer Herbal Notes is populair.

the gyros club den haag interieurÉcht verder helpen

Maar de samenwerking tussen The Gyros Club en Coca-Cola European Partners gaat verder dan dat. Wouter Huisman, brand ambassador bij Coca-Cola European Partners: “Wij willen een ondernemer écht verder helpen, zeker in deze lastige tijd. Dat doen we onder andere met de campagne Open Like Never Before.

Deze campagne in West-Europa en Nederland is de eerste van het merk sinds COVID-19 de wereld op zoveel manieren veranderde. ‘Open Like Never Before’ markeert een periode van culturele en sociale verandering. Huisman: ‘De campagne is bedoeld als inspiratie voor mensen om meer open te staan en te genieten van wat we al hebben. En heel belangrijk: we bieden een steuntje in de rug en geven een compliment aan onze horecapartners, waaronder lokale restaurants zoals The Gyros Club.’

Open Like Never Before

“Met ‘Open Like Never Before’ kijken we vóóruit. In verschillende grote steden is een abri-campagne uitgerold, aangeboden aan 45 horeca outlets in Nederland, waaronder The Gyros Club, om aan de consument te laten zien dat hun deuren weer geopend zijn. Daarnaast bieden we horecaondernemers ondersteuning met aanvullende promotiemiddelen en -expertise.” Deze campagne wordt later deze zomer opgevolgd met de actie ‘This Coke Is On Us’.

This coke Is On Usthe gyros club en coca cola cocktail

Huisman: “Consumenten kunnen sinds begin september een voucher downloaden en deze laten scannen op het terras. Eigenlijk een rondje ijskoude Coca-Cola van ons, voor de ondernemer en de consument. Zo hopen we de consument te inspireren om een drankje te drinken bij hun favoriete horecazaak en wellicht blijven ze ook nog een hapje eten!

Topaloudis vult aan: “Coca-Cola European Partners is daarmee niet alleen een leverancier, maar echt een partner. Zij doen er alles aan om ons beter te laten draaien. Heel fijn in deze tijd. Binnenkort openen we zelfs in samenwerking met CCEP en Diageo een buitenbar, helemaal in de look en feel van The Gyros Club. Bovendien is het persoonlijke contact met Wouter heel prettig.” Dan besluit de ondernemer: “Samen zorgen we ervoor dat The Gyros Club succesvol is én blijft!”

qr code ambassadeurBenieuwd naar wat de brand ambassadors van Coca-Cola European Partners allemaal doen om horecaondernemers te inspireren?

Volg @ambassadors_say_cheers op Instagram

Coca-Cola focust op lokale steun

Sinds het begin van de lockdown heeft Coca-Cola wereldwijd de marketingactiviteiten tijdelijk stopgezet en energie en middelen ingezet daar waar hulp het hardst nodig was. Coca-Cola doneerde in Nederland 400.000 dollar aan Het Rode Kruis om de hulpverlening tijdens de coronacrisis te ondersteunen. Daarnaast ondersteunde Coca-Cola diverse lokale initiatieven: van productdonaties aan voedselbanken, ziekenhuizen en zorginstellingen tot horecagerelateerde initiatieven, zoals #geefjedrankjedoor en #helpdehoreca.

Gerelateerd nieuws

Reacties

Reactie toevoegen